Zawartość kursu

Projekt zrealizowano uwzględniając aktualne oczekiwania i psychologię klientów PV. Wszystkie materiały zostały dostosowane do potrzeb rynku na sezon 2021. Ostatnia aktualizacja – 11.01.2021.

Moduł 1

Fotowoltaika w Polsce

arrow

Przedstawienie możliwości, metodologii oraz zarobków handlowca w różnych firmach w branży fotowoltaicznej.

  • Lekcja 1

    Świat sprzedaży fotowoltaiki

    Opis najlepszych sposobów pracy handlowców oraz strategii biznesowych firm z branży PV w Polsce. Przedstawienie typów klientów fotowoltaiki oraz rodzajów prezentacji sprzedażowych.

Moduł 2 (kliknij)

Przebieg prezentacji – klient uniwersalny

arrow

Dokładne schematy przebiegu spotkania z typowym klientem fotowoltaiki.

  • Lekcja 1

    Niezawodny wywiad zapoznawczy

    Opis sposobu pozyskania od klienta istotnych informacji w celu zbudowania odpowiedniej prezentacji sprzedażowej.
  • Lekcja 2

    Skuteczna fascynacja fotowoltaiką

    Metoda udzielania informacji o fotowoltaice, która skutecznie podnosi zainteresowanie i zaangażowanie klienta w proces zakupowy.
  • Lekcja 3

    Sprzedażowe podejście do technicznych aspektów

    Schemat podnoszenia profesjonalizmu handlowca w oczach klienta, wykorzystując odpowiednie techniki perswazji.
  • Lekcja 4

    Efektywny dobór instalacji

    Niezwykle efektywne, wywierające wrażenie na kliencie przejście przez etap doboru instalacji.
  • Lekcja 5

    Inteligentna rozmowa o obiekcie

    Strategia prowadzenia rozmowy z klientem uniwersalnym w zależności od typu dachu, rodzaju budynku oraz miejsca instalacji.
  • Lekcja 6

    Pomysłowe przedstawienie oferty

    Dokładny opis przedstawiania argumentów przemawiających za naszą ofertą oraz drzewo opcji postępowania w przypadku pojawienia się obiekcji.
  • Lekcja 7

    Przemyślane podawanie ceny

    Kreowanie idealnego momentu na podanie ceny oraz rozmowy o finansach z klientem.
  • Lekcja 8

    Trafne próbne zamknięcia

    Badanie gotowości klienta do złożenia zamówienia oraz subtelne sprawdzenie reakcji na propozycję.
  • Lekcja 9

    Zamknięcie sprzedaży

    Techniki zamykania transakcji w zależności od wcześniejszego zachowania klienta oraz taktyki postępowania w przypadku pojawienia się odmowy współpracy.

Moduł 3

Przebieg prezentacji – klient castingowy

arrow

Szczegółowy opis skutecznego prowadzenia prezentacji z klientem, który posiada wiele ofert konkurencji.

  • Lekcja 1

    Strategiczne badanie potrzeb

    Opis niezwykle ważnego etapu pozyskiwania cennej wiedzy od klienta w celu zaaranżowania odpowiedniego modelu sprzedaży.
  • Lekcja 2

    Analiza inwestycji

    Niekonwencjonalne podejście do doboru instalacji oraz rozmowy o rachunkach klienta.
  • Lekcja 3

    Precyzyjna rozmowa o obiekcie

    Szablony rozmów z klientem o miejscu instalacji, które pozwalają na wyróżnienie się na tle innych handlowców.
  • Lekcja 4

    Podanie ceny oraz argumentacja firmy

    Metody pozyskiwania informacji o ofertach konkurencji oraz umiejętne przedstawienie korzyści płynących z Twojej propozycji.
  • Lekcja 5

    Zamknięcie trudnego klienta

    Zestaw technik zamykania sprzedaży w wymagających sytuacjach, gdy klient stanowi duże wyzwanie.
  • Lekcja 6

    Bonus (tylko dla zaawansowanych)

    Opis metody, której zastosowanie sprawi, że w oczach klienta będziesz nietypowym oraz godnym zaufania oferentem. Zagwarantuje Ci ona niepodważalną wiarygodność oraz większy procent zamykania spotkań z klientem castingowym.

Moduł 4

Optymalizacja prezentacji

arrow

Strategie oraz zbiory właściwych zachowań handlowca podczas prowadzenia spotkań.

  • Lekcja 1

    Zamknięcie na "JSF"

    Autorska metoda finalizacji sprzedaży, dzięki której przy pierwszym zastosowaniu prawdopodobnie podpiszesz umowę.
  • Lekcja 2

    Zamknięcie na „single spot”

    Omówienie wyjątkowej techniki sprzedaży, wykorzystującej słabe punkty klienta oraz nauka ich znajdowania i przedstawiania.
  • Lekcja 3

    Celne zbijanie obiekcji

    Szkolenie z odpowiedzi na trudne pytania klientów, gotowe szablony rozmów - lista pytań oraz odpowiedzi.
  • Lekcja 4

    Zadawanie błyskotliwych pytań

    Sztuka umiejętnego doboru pytań sprzedażowych, które pozwolą na skutecznie kierowanie rozmową.
  • Lekcja 5

    Relacja z klientem poza schematami

    Oryginalne sposoby rozpoczęcia rozmowy z klientami fotowoltaiki i zaplanowanie kluczowych pierwszych minut kontaktu.
  • Lekcja 6

    Branżowa sztuka negocjacji

    Objaśnienie i sztuczki negocjacyjne w sprzedaży PV. Nauka uzyskiwania korzyści z ustępstw dla klienta. Praktyczne przykłady i gotowe schematy.
  • Lekcja 7

    Podpisywanie umowy

    Poradnik odpowiedniego zachowania handlowca podczas procesu zawierania transakcji i wypełniania dokumentów, pozwalający na utwierdzenie klienta w podjętej decyzji.
  • Lekcja 8

    Osobowości polskich klientów PV

    Dokładny opis psychologiczny poszczególnych typów osobowości i sposób, w jaki się z nimi komunikować.
  • Lekcja 9

    Techniki perswazji w świecie PV (kompletny poradnik)

    Metody podprogowego oddziaływania na klientów. Opis i objaśnienie psychologicznych czynników wpływających na klienta podczas spotkań. Porady ukierunkowane na praktyczne wykorzystanie.
  • Lekcja 10

    Silne wywieranie wpływu

    Mechanizmy, dzięki którym w łatwy sposób nakłonisz swoich klientów do uległości. Porady przygotowane w oparciu o rynek fotowoltaiczny.
  • Lekcja 11

    Błędy i problemy handlowców

    Lista najistotniejszych błędów i problemów sprzedawców wraz z opisem sytuacji i gotowym rozwiązaniem, aby ich nie popełniać.
  • Lekcja 12

    Spotkania z polecenia

    Schemat prowadzenia prezentacji z klientem pozyskanym przez polecenie, w celu zakontraktowania takiego klienta na pierwszym spotkaniu.
  • Lekcja 13

    Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

    Zestawienie najczęściej zadawanych pytań przez klientów i najskuteczniejszych odpowiedzi. Technika przemiany obiekcji w zalety.

Moduł 5

Sprzedaż door 2 door

arrow

Techniki pozyskiwania leadów oraz różnych sposobów prowadzenia spotkań w trybie D2D

  • Lekcja 1

    Jak umawiać spotkania? (nawet 8 dziennie)

    Wiedza i praktyczne wskazówki jak zwiększyć liczbę umawianych spotkań. Gotowe formuły rozmów i nauka kontaktu z wykorzystaniem każdego kanału sprzedażowego.
  • Lekcja 2

    Strategie prowadzenia spotkań

    Tajniki prowadzenia oraz zamykania spotkań umówionych w trybie door 2 door, dzięki którym zyskasz wiele nowych umów.
  • Lekcja 3

    Jak unikać odstąpienia od umowy?

    Lekcja utrzymania klienta i radzenia sobie w sytuacjach krytycznych, grożących zerwaniem umowy.

Moduł 6

Optymalizacja pracy

arrow

Analiza i omówienie najwydajniejszych metod pracy w sprzedaży fotowoltaiki w 2021 roku.

  • Lekcja 1

    Jak skutecznie zbierać rekomendacje?

    Instrukcja działań i wyczucia odpowiedniego momentu, w którym spowodujesz, że klient zacznie udzielać rekomendacji na Twój temat. Gwarancja efektu zgłaszania się klientów z poleceń.
  • Lekcja 2

    Pomysły na unikatowe oferty promocyjne firmy oraz reklama Twojej marki

    Niebanalne pomysły podnoszące sprzedaż w Twojej firmie. Kreatywne zabiegi natychmiastowo zwiększające obroty.
  • Lekcja 3

    Historie, które sprzedają

    Nauka umiejętności poruszania emocji i wyobraźni u klientów, poprzez opowiadanie historii. Szablony i historie do wykorzystania praktycznie w każdej sytuacji.
  • Lekcja 4

    Ciosy poniżej pasa

    Zagrywki sprzedażowe dotyczące umawiania spotkań i dopinania transakcji. Wyjątkowo skuteczne, ale również nieuczciwe.
  • Lekcja 5

    Przybory i narzędzia usprawniające sprzedaż

    Lista atrybutów profesjonalnego sprzedawcy fotowoltaiki. Co kupić, a z czego zrezygnować? Wady i zalety wynikające z używania konkretnych narzędzi.
  • Lekcja 6

    Efektywna rozmowa przez telefon

    Wszystko o rozmowach telefonicznych z klientami PV. Przykłady dialogów, sposoby wykonywania i prowadzenia rozmów. Budowanie fundamentów sprzedażowych na odległość.
  • Lekcja 7

    Działania sprzedażowe w sieci

    Opis skutecznej sprzedaży fotowoltaiki w internecie - jak pozyskiwać nowych klientów, jak oferować swoje usługi na portalach społecznościowych oraz stronach www, jak prowadzić korespondencję e-mail z klientem.
  • Lekcja 8

    Amerykańska sprzedaż PV

    Metody i sztuczki opracowane przez handlowców, którzy od lat działają na rynku fotowoltaicznym w USA.
  • Lekcja 9

    Rozwój zespołu sprzedażowego

    Koordynowanie pracą zespołu, rozmowy, pozyskiwanie nowych sprzedawców, rekrutacja, zarządzanie, team calls. Prezentacja gotowego i sprawdzonego know-how.
  • Lekcja 10

    Sprzedaż PV dla początkujących

    Pilotaż dla osób, które zaczynają przygodę ze sprzedażą fotowoltaiki. W krótkim czasie przygotujemy Cię do nowej roli.
  • Lekcja 11

    Współpraca z klientem biznesowym

    Nauka rozmowy z klientem biznesowym, zrozumienia jego potrzeb i trafienia w jego oczekiwania. Poznaj sprzedaż PV w sektorze B2B.
  • Lekcja 12

    Wizerunek najlepszego eksperta

    Omówienie każdego aspektu wpływającego na ocenę naszej osoby przez klienta. Przygotowanie do spotkania, przywitanie, pierwsza rozmowa, nastrój, wygląd, mowa ciała, zachowanie, język.
  • Lekcja 13

    Optymalizacja pracy oraz cele sprzedażowe

    Wytyczne planowania dnia, podnoszące efektywność działań i ułatwiające codzienną pracę.
  • Lekcja 14

    Codzienna motywacja

    Sposoby na motywowanie siebie do działań, polepszenie komfortu pracy i szybszą realizację postawionych celów.

Moduł 7

COVID19 - zima 2021

arrow

Kompletny przebieg procesu sprzedaży online. Omówienie etapów krok po kroku.

  • Lekcja 1

    Jak pozyskać leady do spotkań online?

    Zbiór i objaśnienie najefektywniejszych sposobów na pozyskiwanie klientów do konsultacjami online. Dodatkowo zamieściliśmy pełny skrypt cold calling.
  • Lekcja 2

    SalesPoint - platforma do spotkań online

    Opis platformy do spotkań video - kompletny poradnik i wskazówki jak poprawnie korzystać z dedykowanego programu stworzonego pod sprzedaż w branży PV.
  • Lekcja 3

    Mocny start konsultacji online

    Sposób na pozyskanie obiekcji i ułożenie strategii na dalszą część spotkania.
  • Lekcja 4

    Jak wpłynąć na wyobraźnię klienta?

    Jak przedstawiać korzyści fotowoltaiki, aby trwale zainteresować rozmówcę. Niestandardowe działania pobudzające ciekawość klienta.
  • Lekcja 5

    Techniczna wirtuozeria

    Przedstawienie schematu działania fotowoltaiki i zobrazowanie najważniejszych informacji w przystępny sposób.
  • Lekcja 6

    Sprzedażowy dobór instalacji

    Wspólna analiza faktury oraz miejsca montażu, przeprowadzenie ankiety technicznej dbając o wszystkie szczegóły.
  • Lekcja 7

    Profesjonalny dobór sprzętu

    Dobranie odpowiedniego sprzętu na podstawie przeprowadzonego wywiadu zapoznawczego.
  • Lekcja 8

    Bezpieczeństwo - klient chce to usłyszeć

    Dokładne przedstawienie poprawnego montażu fotowoltaiki oraz opis prawidłowych realizacji.
  • Lekcja 9

    Projekt instalacji w EasySolar

    Opis tego, jak sprzedażowo wykorzystać program EasySolar podczas przeprowadzania konsultacji.
  • Lekcja 10

    Kosztorys - granie na liczbach

    Przedstawienie kosztów oraz okresu amortyzacji za pomocą aplikacji.
  • Lekcja 11

    Bonus (tylko dla zaawansowanych)

    Dodatkowy materiał o tym, jak wzbudzić wiarygodność w kliencie.
  • Lekcja 12

    Twoja zwycięska oferta

    Niestandardowe zestawienie Twojej oferty z innymi firmami. Wskazanie dodatkowych argumentów deklasujących konkurencję.
  • Lekcja 13

    Zamknięcie, współpraca i dalsze kroki

    Przedstawienie niezbędnych kroków do zakontraktowania klienta. Sposoby finalizacji.

Antidotum na COVID19!

Dostosowaliśmy treść kursu do obecnego stanu rynku w Polsce. Przy współpracy z EasySolar i SalesPoint wdrożyliśmy rewolucyjne nowości.

Jako „JSF” zapewniamy najlepsze metody pracy na rynku PV. Współpracujemy z wieloma firmami z branży, aby cały czas analizować rynek i nowe możliwości handlowe. Jesteśmy jedynym podmiotem w Polsce, który ma dostęp informacji o strategiach sprzedażowych kilkuset handlowców. Znamy istotne statystyki, na podstawie których dostarczamy tylko najskuteczniejsze know-how. Nasze rozwiązania są niezwykle innowacyjne, zapewniając użytkownikom unikatowe narzędzia sprzedażowe, co bezpośrednio wpływa na natychmiastowy wzrost podpisanych umów i zarobków. Postaw na sprawdzone rozwiązania!

Nasz oficjalny partner:

Co znajdziesz w nowym module?

  • Hurtowe pozyskiwanie klientów w trakcie kryzysu,
  • Przeprowadzanie z klientem konsultacji online, które sprzedają (opis każdego slajdu w wyczerpujący sposób + dostęp do dedykowanej platformy video),
  • Gotowy do personalizacji szablon prezentacji powerpoint wykonany przy współpracy z renomowaną agencją, specjalizującą się w prezentacjach handlowych,
  • Widowiskowe przedstawianie projektu instalacji podczas konsultacji za pomocą EasySolar,
  • Umiejętne zamykanie sprzedaży i poradnik Cold Calling.

Moc naszej platformy

Platforma szkoleniowa jest bardzo łatwa w obsłudze. Program nauczania zawiera liczne przykłady, dialogi oraz zwroty, które możesz bezpośrednio wykorzystać już na kolejnym spotkaniu.

play

Zawsze przy Tobie!

Z kursu możesz w wygodny sposób korzystać na komputerze, telefonie czy tablecie. Całą wiedzę codziennie masz przy sobie, dzięki czemu będziesz zawsze w gotowości, nawet w najtrudniejszych sytuacjach z wymagającymi klientami.

 

Paczka materiałów

Do każdego zamówienia wysyłamy przesyłkę z paczką dedykowanych materiałów. Pozwolą Ci one wzbogacić proces prezentacji sprzedażowej i wyróżnić się na tle konkurencji.

play

Wersja AUDIO

Aby ułatwić przyswajanie wiedzy zawartej w szkoleniu dodaliśmy opcję odsłuchu treści w formie audio. Z pliku mp3 można korzystać w trakcie drogi do klienta, między spotkaniami, czy po prostu w wolnym czasie.

play

Posłuchaj darmowej lekcji AUDIO!

Moduł 3, Lekcja 1

Aktualizacje kursu

Branża PV rozwija się coraz dynamiczniej. Jako eksperci w tej dziedzinie trzymamy rękę na pulsie (m.in. kontrolujemy sytuację związaną z pandemią i zachowanie klienta) i na bieżąco aktualizujemy nasze szkolenie. Cały zespół pracujący nad kursem nieustannie obserwuje rynek, tworząc nowe moduły, lekcje czy scenariusze rozmów. Do szkolenia będą dodawane nowe treści oraz przetestowane rozwiązania. Jedną z najnowszych aktualizacji na platformie szkoleniowej jest możliwość dodawania komentarzy, prowadzenia dyskusji i rozmowy z twórcami. Użytkownicy mogą od teraz dzielić się między sobą wiedzą oraz pomysłami. Ponadto stworzyliśmy również pokój webinarowy, gdzie cyklicznie będziemy zapraszać najlepszych handlowców z całej Polski na prowadzenie specjalnych szkoleń dla użytkowników platformy. Będąc naszym kursantem masz zapewniony stały rozwój oraz możliwość korzystania z wiedzy profesjonalistów bez limitu.

  • Nowe lekcje

  • Dodatkowe przykłady

  • Cykl webinarów

  • Aktualizacja przez 24 miesiące