Zawartość kursu

Projekt zrealizowano uwzględniając aktualne oczekiwania i psychologię klientów PV. Wszystkie materiały zostały dostosowane do potrzeb rynku na sezon 2020-2021.

Moduł 1

Fotowoltaika w Polsce

arrow

Przedstawienie charakteru pracy, metodologii oraz zarobków handlowca w różnych firmach w branży fotowoltaicznej.

  • Lekcja 1

    Świat sprzedaży fotowoltaiki

    Opis różnych sposobów pracy handlowców oraz strategii biznesowych firm z branży PV w Polsce. Przedstawienie typów klientów fotowoltaiki oraz rodzajów prezentacji sprzedażowych.

Moduł 2

Przebieg prezentacji – klient uniwersalny

arrow

Dokładne schematy przebiegu spotkania z klientem, któremu jeszcze nie została złożona oferta.

  • Lekcja 1

    Wywiad zapoznawczy

    Opis sposobu pozyskania od klienta istotnych informacji w celu zbudowania odpowiedniej prezentacji sprzedażowej.
  • Lekcja 2

    Fascynacja fotowoltaiką

    Metoda udzielania informacji o fotowoltaice, która skutecznie podnosi zainteresowanie i zaangażowanie klienta w proces zakupowy.
  • Lekcja 3

    Wytłumaczenie jak działa fotowoltaika

    Przedstawienie zasady działania fotowoltaiki, w najbardziej przystępny i zrozumiały sposób.
  • Lekcja 4

    Dobór instalacji

    Efektywne, sprzedażowe przejście z klientem przez etap doboru instalacji.
  • Lekcja 5

    Rozmowa o obiekcie

    Strategia prowadzenia konwersacji z klientem uniwersalnym w zależności od typu dachu oraz rodzaju budynku.
  • Lekcja 6

    Szczegóły oferty

    Dokładny opis przedstawienia argumentów przemawiających za ofertą oraz schemat postępowania w przypadku pojawienia się obiekcji.
  • Lekcja 7

    Podanie ceny

    Kreowanie odpowiedniego momentu na podanie ceny oraz rozmowy o finansach w przypadku klienta uniwersalnego.
  • Lekcja 8

    Próbne zamknięcia

    Badanie gotowości klienta do złożenia zamówienia oraz subtelne sprawdzenie reakcji na propozycję.
  • Lekcja 9

    Zamknięcie

    Techniki zamykania transakcji w zależności od wcześniejszego zachowania klienta oraz taktyki postępowania w przypadku pojawienia się odmowy - klient uniwersalny

Moduł 3

Przebieg prezentacji – klient castingowy

arrow

Szczegółowy opis skutecznego prowadzenia prezentacji z klientem, który posiada oferty konkurencji.

  • Lekcja 1

    Wywiad zapoznawczy

    Opis sposobu pozyskania od klienta istotnych informacji w celu zbudowania odpowiedniej prezentacji sprzedażowej.
  • Lekcja 2

    Analiza faktury

    Niekonwencjonalne podejście do doboru instalacji oraz rozmowy o rachunkach klienta.
  • Lekcja 3

    Rozmowa o obiekcie

    Szablony rozmów z klientem o miejscu instalacji, które pozwalają na wyróżnienie się na tle innych handlowców.
  • Lekcja 4

    Podanie ceny oraz argumentacja firmy

    Metody pozyskiwania informacji o ofertach konkurencji oraz umiejętne przedstawienie korzyści płynących z Twojej propozycji.
  • Lekcja 5

    Zamknięcie

    Techniki zamykania transakcji w zależności od wcześniejszego zachowania klienta oraz taktyki postępowania w przypadku pojawienia się odmowy - klient castingowy.
  • Lekcja 6

    Bonus

    Opis metody, której zastosowanie sprawi, że w oczach klienta będziesz nietypowym oraz godnym zaufania oferentem. Zagwarantuje Ci ona niepodważalną wiarygodność oraz większy procent zamykania spotkań z klientem castingowym.

Moduł 4

Optymalizacja prezentacji

arrow

Strategie oraz zbiory właściwych zachowań handlowca podczas prowadzenia spotkań.

  • Lekcja 1

    Zamknięcie na relację

    Autorska metoda finalizacji sprzedaży wykorzystująca zdobycie zaufania klienta do Twojej osoby.
  • Lekcja 2

    Zamknięcie na „czerwony przycisk”

    Omówienie wyjątkowej techniki sprzedaży, wykorzystującej słabe punkty klienta oraz nauka ich znajdowania i przedstawiania.
  • Lekcja 3

    Jak zbijać obiekcje?

    Szkolenie z odpowiedzi na trudne pytania klientów, gotowe schematy rozmów - lista pytań oraz odpowiedzi.
  • Lekcja 4

    Jak zadawać pytania?

    Sztuka umiejętnego doboru pytań sprzedażowych, które pozwolą na skutecznie kierowanie rozmową.
  • Lekcja 5

    Jak nawiązać relację z klientem?

    Sposoby rozpoczęcia rozmów z klientami i rozplanowanie kluczowych pierwszych minut konwersacji. Budowanie przyjacielskiej relacji i sympatii w oczach klientów.
  • Lekcja 6

    Kiedy oraz jak negocjować?

    Objaśnienie i sztuczki negocjacyjne w sprzedaży bezpośredniej. Nauka uzyskiwania korzyści z ustępstw dla klienta. Praktyczne przykłady i gotowe schematy.
  • Lekcja 7

    Podpisywanie umowy

    Poradnik odpowiedniego zachowania handlowca podczas procesu zawierania transakcji i wypełniania dokumentów, pozwalający na utwierdzenie klienta w podjętej decyzji.
  • Lekcja 8

    Osobowości klientów

    Dokładny opis psychologiczny poszczególnych typów osobowości i sposób, w jaki się z nimi komunikować.
  • Lekcja 9

    Techniki perswazji

    Metody podprogowego oddziaływania na klientów. Opis i objaśnienie psychologicznych czynników wpływających na klienta podczas spotkań. Porady ukierunkowane na praktyczne wykorzystanie.
  • Lekcja 10

    Wywieranie wpływu

    Rozdział inspirowany technikami Roberta Caldiniego. Opis mechanizmów, dzięki którym w łatwy sposób nakłonisz swoich klientów do uległości.
  • Lekcja 11

    Najczęstsze błędy

    Lista najistotniejszych błędów sprzedawców wraz z opisem sytuacji i gotowym rozwiązaniem, aby ich nie popełniać.
  • Lekcja 12

    Spotkanie z polecenia

    Schemat prowadzenia prezentacji z klientem pozyskanym przez polecenie, w celu zakontraktowania takiego klienta na pierwszym spotkaniu.
  • Lekcja 13

    Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

    Zestawienie najczęściej zadawanych pytań przez klientów i najskuteczniejsze odpowiedzi. Technika przemiany obiekcji w zalety.

Moduł 5

Sprzedaż door 2 door

arrow

Techniki pozyskiwania leadów oraz różnych sposobów prowadzenia spotkań w trybie Door 2 Door.

  • Lekcja 1

    Jak umawiać spotkania?

    Wiedza i praktyczne wskazówki jak zwiększyć liczbę umawianych spotkań. Gotowe formuły rozmów i nauka kontaktu z wykorzystaniem każdego kanału sprzedażowego.
  • Lekcja 2

    Strategie prowadzenia spotkań

    Tajniki prowadzenia oraz zamykania spotkań umówionych w trybie door 2 door.
  • Lekcja 3

    Jak unikać odstąpienia od umowy?

    Lekcja utrzymania klienta i radzenia sobie w sytuacjach krytycznych, grożących zerwaniem umowy.

Moduł 6

Optymalizacja pracy

arrow

Analiza i omówienie najwydajniejszych metod pracy w sprzedaży fotowoltaiki w 2020 i 2021 roku.

  • Lekcja 1

    Jak zbierać rekomendacje?

    Instrukcja działań i wyczucia odpowiedniego momentu, w którym spowodujesz, że klient zacznie udzielać rekomendacji na Twój temat. Uzyskanie efektu zgłaszania się klientów z poleceń.
  • Lekcja 2

    Pomysły na oferty promocyjne firmy oraz reklama Twojej marki

    Niebanalne pomysły na zwiększenie sprzedaży w Twojej firmie. Kreatywne zabiegi natychmiastowo zwiększające obroty. Rozwiązania promocyjne.
  • Lekcja 3

    Historie, które sprzedają

    Nauka umiejętności poruszania emocji i wyobraźni u klientów poprzez opowiadanie historii. Szablony i historie do wykorzystania praktycznie w każdej sytuacji.
  • Lekcja 4

    Ciosy poniżej pasa

    Zagrywki sprzedażowe dotyczące umawiania spotkań i dopinania transakcji. Wyjątkowo skuteczne, ale również nieuczciwe.
  • Lekcja 5

    Przybory usprawniające sprzedaż

    Lista niezbędnych atrybutów profesjonalnego sprzedawcy fotowoltaiki. Co kupić, a z czego zrezygnować? Wady i zalety wynikające z używania konkretnych narzędzi.
  • Lekcja 6

    Jak rozmawiać przez telefon

    Wszystko o rozmowach telefonicznych z klientami PV. Przykłady dialogów, sposoby wykonywania i prowadzenia rozmów. Budowanie fundamentów sprzedażowych na odległość.
  • Lekcja 7

    Sprzedaż w sieci

    Opis skutecznej sprzedaży fotowoltaiki w internecie - jak pozyskiwać nowych klientów, jak oferować swoje usługi na portalach społecznościowych oraz stronach www, jak prowadzić korespondencję e-mail z klientem.
  • Lekcja 8

    Amerykańska sprzedaż PV

    Metody i sztuczki opracowane przez handlowców, którzy od lat działają na rynku fotowoltaicznym w USA.
  • Lekcja 9

    Rozwój Twojego zespołu sprzedażowego

    Koordynowanie pracą zespołu, rozmowy, pozyskiwanie nowych sprzedawców, rekrutacja, zarządzanie, team calls. Prezentacja gotowego i sprawdzonego know-how.
  • Lekcja 10

    Od instalatora do topowego sprzedawcy

    Pilotaż dla instalatorów na zostanie skutecznym sprzedawcą w bardzo krótkim czasie. Dwie ścieżki kariery. Metody na wykorzystywanie dotychczasowej wiedzy i kontaktów.
  • Lekcja 11

    Współpraca z klientem biznesowym

    Nauka rozmowy z klientem biznesowym, zrozumienia jego potrzeb i trafienia w jego oczekiwania. Dopełnienie sprzedaży w sektorach B2B.
  • Lekcja 12

    Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?

    Omówienie każdego aspektu wpływającego na ocenę naszej osoby przez klienta. Przygotowanie do spotkania, przywitanie, pierwsza rozmowa, nastrój, wygląd, mowa ciała.
  • Lekcja 13

    Optymalizacja pracy oraz cele sprzedażowe

    Wytyczne planowania dnia, podnoszące efektywność działań i ułatwiające codzienną pracę.
  • Lekcja 14

    Jak się motywować

    Sposoby na motywowanie siebie do działań, polepszenie komfortu pracy i szybszą realizację postawionych celów.

Moduł 7

COVID19 - zima 2020/2021

arrow

Kompletny przebieg procesu sprzedaży online. Omówienie etapów krok po kroku.

  • Lekcja 1

    Jak pozyskać leady online

    Zbiór i objaśnienie najefektywniejszych sposobów na pozyskiwanie klientów zainteresowanych konsultacjami online (m.in. skrypt cold calling)
  • Lekcja 2

    Platforma online

    Opis platformy do spotkań video - kompletny poradnik i wskazówki jak poprawnie korzystać z dedykowanego programu do spotkań online stworzonego pod branżę PV
  • Lekcja 3

    Wywiad zapoznawczy

    Sposób na pozyskanie obiekcji i ułożenie strategii na dalszą część spotkania
  • Lekcja 4

    Korzyści fotowoltaiki

    Jak przedstawiać korzyści fotowoltaiki, aby zainteresować klienta. Niestandardowe działanie na wyobraźnię klienta.
  • Lekcja 5

    Jak działa fotowoltaika

    Przedstawienie schematu działania fotowoltaiki i zobrazowanie najważniejszych informacji w przystępny sposób
  • Lekcja 6

    Dobór instalacji

    Wspólna analiza faktury oraz miejsca montażu, przeprowadzenie ankiety technicznej.
  • Lekcja 7

    Dobór sprzętu

    Dobranie odpowiedniego sprzętu na podstawie przeprowadzonego wywiadu zapoznawczego
  • Lekcja 8

    Prawidłowy montaż

    Dokładne przedstawienie poprawnego montażu fotowoltaiki oraz opis prawidłowych realizacji
  • Lekcja 9

    Projekt EasySolar

    Opis tego, jak sprzedażowo wykorzystać program EasySolar podczas przeprowadzania konsultacji.
  • Lekcja 10

    Kosztorys

    Przedstawienie kosztów oraz okresu amortyzacji za pomocą aplikacji.
  • Lekcja 11

    Bonus

    Dodatkowy materiał o tym, jak wzbudzić wiarygodność w kliencie.
  • Lekcja 12

    Oferta

    Wskazanie dodatkowych argumentów o firmie podczas rozmowy online.
  • Lekcja 13

    Współprca i dalsze kroki

    Przedstawienie niezbędnych kroków do zakontraktowania klienta.

Antidotum na COVID19!

Dostosowaliśmy treść kursu do obecnego stanu pandemii w Polsce. Przy współpracy z EasySolar wdrożyliśmy nowy moduł o sprzedaży online.

Tę tematykę poruszymy z naszymi Kursantami również podczas pierwszego grudniowego webinaru (więcej w zakładce Sklep – Webinary). Wdrażamy rewolucję na rynku PV! W trakcie obecnego okresu potencjalni prosumenci mają więcej czasu na zainteresowanie się fotowoltaiką. Pokażemy Ci jak pozyskać takiego klienta i jak złożyć mu niezwykle profesjonalną ofertę, wyróżniającą się na tle całej konkurencji. Handlowcu, nie zapadaj w zimowy sen – potraktuj obecną sytuację jako szansę, pokażemy Ci jak!

Nasz oficjalny partner:

Co znajdziesz w nowym module?

  • Pozyskiwanie klientów w trakcie pandemii,
  • Przeprowadzanie z klientem konsultacji online (opis każdego slajdu w wyczerpujący sposób + dostęp do dedykowanej platformy video),
  • Gotowy do personalizacji szablon prezentacji powerpoint wykonany przy współpracy agencji specjalizującej się w prezentacjach,
  • Sprzedażowe przedstawianie projektu instalacji podczas konsultacji za pomocą EasySolar,
  • Kontraktowanie klienta online.

Wygląd platformy

Platforma szkoleniowa jest bardzo łatwa w obsłudze. Treści edukacyjne zawierają liczne przykłady, dialogi oraz zwroty, które możesz cytować bezpośrednio na spotkaniu.

play

Korzystaj gdzie chcesz!

Z kursu możesz w wygodny sposób korzystać na komputerze, telefonie czy tablecie. Całą wiedzę codziennie masz przy sobie, dzięki czemu będziesz zawsze przygotowany na rozmowę z każdym typem klienta.

Paczka materiałów

Do każdego zamówienia wysyłamy przesyłkę z paczką dedykowanych materiałów. Pozwolą Ci one wzbogacić proces prezentacji sprzedażowej i wyróżnić się na tle konkurencji. Zobacz zawartość paczki!

play

Wersja AUDIO

Aby ułatwić przyswajanie wiedzy zawartej w szkoleniu dodaliśmy opcję odsłuchu treści w formie audio. Z pliku mp3 można korzystać w trakcie drogi do klienta, między spotkaniami, czy po prostu w wolnym czasie.

play

Posłuchaj darmowej lekcji AUDIO!

Moduł 3, Lekcja 1 - Klient castingowy, wywiad zapoznawczy

Aktualizacje kursu

Branża PV rozwija się coraz dynamiczniej. Jako eksperci w tej dziedzinie trzymamy rękę na pulsie (m.in. kontrolujemy sytuację związaną z pandemią i zachowanie klienta) i na bieżąco aktualizujemy nasze szkolenie. Cały zespół pracujący nad kursem nieustannie obserwuje rynek, tworząc nowe moduły, lekcje czy scenariusze rozmów. Do szkolenia będą dodawane nowe treści oraz innowacyjne rozwiązania. Jedną z najnowszych aktualizacji na platformie szkoleniowej jest możliwość dodawania komentarzy, prowadzenia dyskusji i rozmowy z adminami. Użytkownicy mogą od teraz dzielić się między sobą wiedzą oraz pomysłami. Ponadto stworzyliśmy również pokój webinarowy, gdzie cyklicznie będziemy zapraszać najlepszych handlowców z całej Polski na prowadzenie specjalnych szkoleń dla użytkowników platformy. Będąc naszym kursantem masz zapewniony stały rozwój oraz możliwość korzystania z wiedzy profesjonalistów bez limitu.

  • Nowe lekcje

  • Dodatkowe przykłady

  • Cykl webinarów

  • Aktualizacja przez 24 miesiące